
IRIS SOPHIA
services
merksessie
positionering
visuele merkidentiteit
campagnes
merkuitingen
services
ABOUT
WERK
SERVICES


Iris Sophia was haar kamer aan het opruimen toen ze op een aantal volgeschreven notitieblokken en schriften stuitte. Wat stond hier in? Vanaf het moment dat ze kon schrijven heeft Iris haar gedachten, gevoelens, creatieve ideeën, hersenspinsel en wereldse vraagstukken (zoals waarom zijn smurfen blauw, hihi?) gebundeld in wat men nu omschrijft als Iris haar legendarische ‘pronkstukken’.
Ze was op het moment van deze vondst werkzaam als secretaresse. Ze voelde al een tijdje dat ze wat anders wilde en tijdens het opruimen lag het zo klaar als een klontje voor haar neus. Wat je allemaal kan doen met tekst hoeft niet in een schriftje te blijven het kan veel groter. Haar fascinatie voor alles wat met taal, woorden en schrijven te maken had keerde terug en Iris Sophia ontstond.
Aan Fleuranova de vraag om de visuele identiteit van Iris Sophia te ontwerpen. Iris Sophia is cursussen gaan volgen en heeft de opleiding copywriter aan de Hogeschool Utrecht voltooid. Iris Sophia schrijft zowel creatief en zakelijk en het is van belang dat beide aspecten terugkomen in de visuele merkidentiteit.
Voor Iris is papier altijd het oor geweest dat luistert. Taal verbindt in moeilijke tijden en tijdens een van de eerste lockdowns door het coronavirus wilde ze hier iets mee doen. Voor mensen die eenzaam zijn, zich verloren voelde of gezien wilde worden creëerden Fleuranova in samenwerking met Iris Sophia deze postercampagne. Met rake gedichten hoopt Iris deze groep een hart onder de riem steken.
